nieuwe ploeg voor mini-onderneming sweet a fair van de Hasseltse Hotelschool gaat van start

22 september 2010 at 7:05 pm 1 reactie

Echt fijn nieuws van de bakkerijschool in Hasselt: ook dit schooljaar engageren de 7de jaars zich voor fair trade en korte keten. Na het succes van de mini-onderneming ‘ Sweet a fair’ in het jaar 2009-2010, gaat een nieuwe ploeg bakkers in opleiding onder dezelfde naam verder. Met een nieuw logo, weliswaar.

Bakkerijschool breekt record

De opleiding Bakkerij van de Hotelschool gooide vorig schooljaar zulk een hoge ogen, dat ze dit jaar een recordaantal leerlingen onder haar hoed mag nemen. Proficiat aan de Heer Jo Tuts, diensthoofd Bakkerij, en zijn sterke team leerkrachten!

Voor wie het zich niet meer herinnert:

Goud en Brons voor Bakkerijschool Hasselt op “Junior Bakery”
“Sweet a fair” gekroond tot beste mini-onderneming van Limburg!

nieuw logo én nieuwe kleuren

Dit schooljaar herken je de studenten van mini-onderneming “Sweet a fair” aan hun olijfgroene kleuren!

de folder van de mini-onderneming “Sweet a fair Plus

KLIK OP AFBEELDING VOOR GROTERE WEERGAVE


KLIK OP AFBEELDING VOOR GROTERE WEERGAVE

 

verkoopsdagen in de winkel van de Hotelschool

opgelet, deze datums zijn intussen verouderd! Volgend schooljaar echter weer terug de kans je inkopen te komen doen op de Hotelschool, op vrijdagen. De eerste kolom bevat de datums, de tweede kolom de naam van de studenten die de klanten bedienen. De winkel is open vanaf 12u00.

Advertenties

Entry filed under: 2010 - 10 (oktober), Hotelschool Hasselt, Sweet a fair. Tags: , , , , , , .

Els Verstraeten uit FairTradeGemeente Hasselt verlegt grenzen met haar hoevewinkel XIOS Studentes vallen in de prijzen met nieuwe vormingsmethodieken rond fair trade

1 reactie

Trackback this post


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: