Uitnodiging: Inhuldiging totempaal Wereldwinkel Stevoort t.g.v. bezoek Ethiopische koffiepartner Dessalegn Jena Gurmu

15 april 2011 at 8:22 am

zaterdag 7 mei 2011 om 15.30u

Op zaterdag 7 mei 2011 ontvangen we onze koffiepartner Dessalegn Jena Gurmu uit Ethiopië. Hij is vertegenwoordiger van meer dan 74.000 Ethiopische koffieboeren. Hij reist de hele wereld rond om zijn koffie verkocht te krijgen zodat zijn boeren een eerlijke prijs krijgen voor hun harde werk.

Dagelijks worden wereldwijd meer dan twee miljard koppen koffie gedronken maar wij zijn ons niet altijd bewust waar dat “zwarte goud” vandaan komt én dat de koffieboeren er zelf nauwelijks een cent aan verdienen.

Door  de verkoop van fair trade producten dragen wij als vrijwilliger een steentje bij  aan een betere toekomst voor de kleine boeren in het Zuiden.

Programma

15.30u             ontvangst Dessalegn Jena Gurmu

                          ontvangst genodigden

                          én iedereen welkom aan onze wereldwinkel

15.45u             onthulling Totempaal door Dessalegn Jena Gurmu

16.00u             receptie

Wil je daarnaast nog nader kennis maken met de inhoud en de werking van de koffieboeren in het Zuiden, dan ben je van harte welkom op woensdag 11 mei , 20 UUR in zaal Steborg, Broekstraat  1, Stevoort.

Dessalegn Jena Gurmu zal daar zijn eigen werking toelichten.

Wij hopen u hier allen te mogen ontmoeten !

Met vriendelijke groeten,

Het Stevoortse  wereldwinkelteam

Hartelijk welkom !

Advertenties

Entry filed under: 2011 - 04 (april), oxfam-wereldwinkels, verjaardag. Tags: , , , , , .

Blije Bloemenactiviteit – Keniaanse bloemen-arbeidster te gast in Hasselt + de mening van Nobelprijswinnares Wangari Maathai Wereldwinkels blazen 14 mei 2011 veertig kaarsjes uit


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: