XIOS Hogeschool Hasselt: presentaties studenten HEDCOM-project rond fair trade op 29 april 2011

3 mei 2011 at 6:43 pm

HEDCOM (Higher Education Diploma in Communication) is een samenwerking tussen internationaal gerichte communicatie-opleidingen.

Alle deelnemers 2010-2011 met de juryleden en afgevaardigden van de Stad.

De winnaars van de wedstrijd pronken met hun fairtradechocoladen wereldbollen.

foto’s Sam Pouders

Van 27 tot 29 april was de XIOS Hogeschool Hasselt gastheer, voor vier internationaal samengestelde teams, die een inspirerende campagne dienden uit te werken over hoe jongeren te motiveren omtrent fair trade.

de presentaties

Klik op de prenten voor de volledige presentatie in .pdf.
Opgelet | Be aware:
[PDF] © de rechten van de ontwikkelde totaalcampagnes en/of individuele elementen hierbinnen liggen bij de ontwikkelaars/studenten.
[PDF] © Copyright remains with the authors.

1. Trade Fair Words, de winnende campagne.


[PPT] © Trade Fair Words (powerpoint)

 

2. Become The Ambassador, tweede plaats.

 

3. The Force of Fairness, derde plaats.


 

Nog enkele sfeerfoto’s van de prijsuitreiking

Organiserend lector Ellen Theunen en Hasselts schepen bevoegd voor fair trade, Toon Hermans, die de receptie en hoofdprijs betaalde.

De winnaars ontvangen een fairtradechocoladen cadeau, gemaakt door 'Boon. The chocolate experience.' De zaak van Patrick Mertens en Inge Lijnen.

foto’s XIOS Hogeschool Hasselt

Advertenties

Entry filed under: 2011 - 04 (april), XIOS Hogeschool. Tags: , , , , , , , , , , .

XIOS Hasselt: europees project HEDCOM rond fair trade van 27 tot 29 april 2011 Restaurant Vous lé Vous genomineerd voor beste groenterestaurant 2012


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: