Restaurant Vous lé Vous genomineerd voor beste groenterestaurant 2012

4 mei 2011 at 9:04 pm

Restaurant Vous lé Vous van Giovani Oosters uit Wimmertingen (Hasselt) is genomineerd voor beste groenterestaurant 2012!
Stem voor hen !
http://www.eetmeergroenten.info

Giovani is een grote believer van de idee van korte keten en fair trade.
Dit haalden we nog even uit ons archief. Niet schrikken 🙂

filmpje: avondnieuws TV Limburg, d.d. maandag 23 maart 2008 (met dank!!)

Radio 2

Beluister de reportage op Radio 2.

De Stad Hasselt is sinds 14 mei 2006 ‘FairTradeGemeente’ en dat probeert ze zoveel mogelijk te communiceren en te integreren in de werking van de stad.

De actie van het voorjaar 2009 is in het bijzonder gericht aan de Hasseltse wijkcomités. Wijkcomités kunnen van de Stad Hasselt een subsidie krijgen om een wijkfeest te organiseren. ‘FairTradeGemeente’ vraagt nl. aandacht te hebben voor het menswaardig bestaan van de voedselproducent. Met Hasseltse boerenproducten en FairTradeproducten kan elk Hasselts wijkcomité een overheerlijke BBQ in elkaar steken en zo deze producenten steunen.

Om dit concept op een aangename, (h)eerlijke, manier te promoten nodigde de stad Hasselt een twintigtal Hasseltste prominenten én sympathisanten uit voor een kookwedstrijd onder leiding van de bekende Hasseltse kok en nationaal tv-figuur Giovani Oosters van Kaai 16.

Deze kookwedstrijd ging door op maandag, 23/3, van 11.00 tot 12.30 in de Kaai 16, Scheepvaartkaai 16A te Hasselt.

Advertenties

Entry filed under: 2011 - 05 (mei). Tags: , , .

XIOS Hogeschool Hasselt: presentaties studenten HEDCOM-project rond fair trade op 29 april 2011 bezoek Ethiopische koffiepartner en totempaal in Stevoort voor jarige Limburgse Wereldwinkels


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: