24 mei 2011: Carglass wint derde Havelaar

25 mei 2011 at 2:48 pm

Bart Lambrechts (carglass), Sylvie Walraevens en Caroline Ameloot (carglass)

Fairtrade@Work reikt voortaan Havelaars uit: een erkenning voor bedrijven of organisaties die van de consumptie van fairtradeproducten op de werkvloer een erezaak maken. Elke dag. Het dagelijkse koffieverbruik is een basisvoorwaarde om een Havelaar-ster te ontvangen, en het engagement van het bedrijf moet vastgelegd worden in een charter, ondertekend door de bedrijfsverantwoordelijken. Na AXA België en Krauthammer ontving Carglass uit Hasselt nu een Havelaar uit handen van Sylvie Walraevens (centraal op bovenstaande foto), coördinator van Fairtrade@Work bij Max Havelaar.

Sylvie Walraevens : “De campagne wil met de toekenning van Havelaars een grotere impact bewerken voor kleine boeren en hun families in het Zuiden. Meer en vaker Fairtrade consumeren, dat is de enige manier om het Fairtrademodel in de praktijk te doen werken. Fairtrade kan die boeren enkel een waardig bestaan garanderen als hun duurzaam verbouwde producten effectief een afzet vinden in het Noorden. En dat kan een eenmalige actie alleen niet bewerkstelligen. Vandaar de extra aanmoediging voor dagelijkse Fairtradeconsumptie.”

1/ 07 mei 2010: Carglass wint de nationale ‘Fair Trade Award Impact’

2/ 12 mei 2011: Carglass trakteert 1000 werknemers met Wereldwinkelontbijt

uit het ledenblad W2 van Oxfam-Wereldwinkel van juli 2011:

KLIK OP ARTIKEL VOOR GOED LEESBARE WEERGAVE

Advertenties

Entry filed under: 2011 - 05 (mei), fairtrade@work. Tags: , , , , .

Hotelschool Hasselt op weg naar erkenning als eerste fairtradehotelschool van België fairtrade@school: VTI Ursulinen vierde 40 jaar Oxfam-Wereldwinkels met fairtradecocktails


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: