nieuws uit onze buurgemeente Genk: AFF meent het!

5 juli 2011 at 12:59 pm 1 reactie

fairtradefestivals: Genk 1 – Hasselt: 0

bron: http://www.absolutelyfree.be/

AFF méént het… en serveert u ook dit jaar (h)eerlijke Oxfam Fairtrade-producten. Op vrijdag 5 en zaterdag 6 augustus vindt u dus geen multinational-cola of ander ongezond spul op de AFF-wei in Genk. Integendeel, AFF kiest resoluut voor producten waarvoor producenten in het Zuiden (of elders) een eerlijk loon krijgen.

De voorbije jaren – ook toen waren Oxfam Fairtrade en AFF een vruchtbaar team – vlogen worldshake en andere lekkere Oxfam Fairtrade-fruitsappen over de toog. Het beste bewijs dat ‘eerlijk én lekker’ werkt. Overigens, voor wie het een ietsje straffer wil, staat onder meer de (h)eerlijke Oxfam Fairtrade-wijn klaar.

Voor wie het nog niet wist: Oxfam Fairtrade is hét merk voor voedingsproducten van eerlijke handel. Deze producten worden gemaakt met respect voor mens en milieu, en aangekocht volgens de principes van eerlijke handel.

Dankzij eerlijke handel hebben achtergestelde producenten in het Zuiden een menswaardig inkomen en investeren ze in de ontwikkeling van hun gemeenschap.

Meer over Oxfam Fairtrade op www.oxfamfairtrade.be



AFF 5+6 aug 2011

THE PHANTOM BAND (UK) – THE VIRGINMARYS (UK) – JOE LALLY (USA/Fugazi)
SPOKES (UK) – THE METHOD (UK) – PSYCHO 44
OSCAR & THE WOLF – LOW VERTICAL – RONES
e.v.a.

Meer over AFF op www.absolutelyfree.be

Advertenties

Entry filed under: 2011 - 07 (juli), eerlijke handel, fair trade, uit de buurgemeenten. Tags: , , , , .

Hotelschool Hasselt meent het met fair trade – de foto’s en woorden van dank eerste fairtrademuseum van de wereld is een feit

1 reactie

Trackback this post


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: