bericht uit onze buurgemeente Genk – Absolutely Free Festival eerste Limburgse fairtradefestival

17 augustus 2011 at 2:58 pm 1 reactie

Je kon hier al eerder lezen, dat het Absolutely Free Festival in Genk gehuldigd werd door FairTradeGemeenten, met het embleem hiernaast.

Ondertussen is het festival achter de rug. Hieronder links naar de artikels uit het Belang van Limburg. Onderstaande quote willen we u echter nu al graag geven.

Vraag: “Ook op andere vlakken proberen jullie het ‘anders’ aan te pakken?

“We zijn inderdaad nogal bezig met ecologie. Niet omdat het een leuk marketingverhaal oplevert, maar omdat we het menen. Zo werken we enkel met herbruikbare bekers, wat ons al een hele berg afval bespaart. Een groene wei is trouwens zoveel fijner. Voorts richt de plaatselijke Kringwinkel onze Frontstage-tent in, met hergebruikte spullen vanzelfsprekend, en we werken ook samen met Oxfam. Je zal bij ons dus geen ongezonde multinational-cola vinden, wel lekker en ‘eerlijk’ fruitsap.”

herbeleef AFF 2011

Hield het slechte weer u in uw luie zetel? Of wil u – samen met de 2000 andere aanwezigen – de fenomale optredens van nieuwe bands als Spokes, The Virginmarys en Horse Antlers herbeleven? Check onderstaande video’s, en besef wat u (niet) gemist heeft! Vergeet ook niet de foto’s van Stijn De Grauwe te checken via DEZE link, en die van Marketentser via DEZE link!

Advertenties

Entry filed under: uit de buurgemeenten. Tags: , , , , , , .

Wereldfeest Bokrijk: 28 augustus domein Bokrijk – staat dit jaar in het teken van fair trade! Spaghetti-Avond t.v.v. Maison Papy – met in avant premiere de nieuwe Congokoffie van Oxfam Fairtrade

1 reactie

Trackback this post


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: