“Hotelschool Hasselt meent het” – artikel uit Smaak (trendsettend Belgisch magazine)

16 september 2011 at 8:40 am

Woensdag 29 juni 2011 ontving de Hotelschool van Hasselt, uit handen van gouverneur en fairtradepeter Herman Reynders, het label van fairtradeschool. Dit als eerste Hotelschool in Vlaanderen. Lees het verslag.

In deze pdf, die we ontvingen van Smaak magazine, leggen directrice mevrouw Marie-Thérèse Boyen, en oud-leerlingen Ann Peeters (restaurant Bigarreaux in Sint-Truiden) en Sophie Houbrechts (mini-onderneming Sweet a Fair Plus) uit waarom fair trade voor hun van groot belang is.

midden: Jacques Vanderstraeten (leerkracht Bakkerijschool) geflankeerd door oud-leerlingen: Nicky Froyen (links) en Sophie Houbrechts (rechts, directeur mini-onderneming Sweet A Fair Plus) bij de in ontvangstname van het label.

Ook dit jaar blijft de mini-onderneming van de 7de jaars Bakkerij werken met fairtrade- en Hasseltse boerenproducten. Niet langer meer onder de noemer ‘Sweet a fair (plus)’. Aan de nieuwe look en een nieuw gamma wordt momenteel nog hard gewerkt. We wensen hen evenveel succes, als hun voorgangers. Dezen haalden vorig jaar 10 sterren in de VLAJO-wedstrijd voor beste mini-onderneming van Vlaanderen. Een all-time record!

10 sterren: daar was zelfs niet genoeg plaats voor voorzien op het diploma 🙂

Advertenties

Entry filed under: 2011 - 09 (september), Hasseltse FairTradeScholen, Hotelschool Hasselt, samenwerking met scholen. Tags: , , , .

LEZING: “Fair trade en bio: twee handen op één buik?” – n.a.v. de Week van de Fair Trade 2011 PERSBERICHT: Dinah Ndyamuhaki uit Uganda op bezoek in Hasseltse fairtradescholen (4/10/2011)


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: