nieuws uit onze buurgemeente Diepenbeek: leerlingenraad PSSD smeert ze! Fair!

15 oktober 2011 at 7:51 pm 1 reactie

Op vrijdag 14 oktober 2011 smeerde de leerlingenraad van de PSSD ze. Ze smeerde ze fair! Ze deden dit in het kader van de Week van de Fair Trade 2011.

Loon naar werken krijgen en zo een bijdrage leveren tot een duurzame economische productie en bovendien een stukje meehelpen aan de oplossing van de klimaatcrisis, de grondstoffencrisis én de voedselcrisis… Dat sprak de leerlingenraders van deze fair trade school wel aan! Ze smeerden dan ook graag boterhammen met (h)eerlijke choco voor hun medeleerlingen en voor de personeelsleden. Er werden heel wat ‘bokes met choco’ ge(s)maakt. Een actie om zeker nog eens over te doen.

En nu nog zeven nachtjes slapen en dan huldigen ze hun fair trade blokhut in. Weer feest, dus!

de fair trade blokhut in aanbouw

Op vrijdag 21-10 opent de Provinciale Secundaire School Diepenbeek plechtig haar fairtradewinkel. Directeur Boermans laat momenteel een heuse (gloednieuwe) blokhut bouwen hiervoor!! Hij overhandigt op vrijdag 21-10 officieel de sleutel aan het Wereldwinkel-op-School-team. Met een (h)eerlijke versnapering voor iedereen!

De Provinciale Scholen voeren schijnbaar een strijd om de meest originele Wereldwinkel op school. In Hasselt verraste de Handelsschool ons onlangs nog met onderstaande fairtradekar 🙂

de fairtradekar van de Provinciale Handelsschool in Hasselt

Advertenties

Entry filed under: 2011 - 10 (oktober), PSSD, uit de buurgemeenten, Week van de Fair Trade 2011. Tags: , , , , , , .

Cup-cake: de nieuwe mini-onderneming van de 7e jaars Bakkerijschool Hasselt – verkoopsdagen Jan van onze Hasseltse trekkersgroep in the picture

1 reactie

Trackback this post


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: