foto’s scholenwerking Wereldwinkels regio Hasselt – 13 t.e.m. 17 februari 2012

17 februari 2012 at 4:35 pm

MEER INFO over de scholenwerking van de Wereldwinkels in onze regio? klik hier !

Er gebeurt zoveel in de scholen rond fair trade dat het teveel wordt om over te berichten. Een luxe-probleem, heet dat. Toch pikken we enkele bijzondere initiatieven uit de activiteiten van afgelopen week.

600 leerlingen van VTI Ursulinen aan het Groenplein brachten vrijdag 17 februari voormiddag een bezoek aan de boerderijwinkel Alverberg in Kortessem en kregen in de namiddag zelf bezoek van de Wereldwinkel in de klas. Als beloning mochten de leerlingen namiddag ook even langs de snoepkraam van de Wereldwinkel.
Het mag en moét ook eens gezegd: leerkrachten Carlo en Saskia doen dat echt fantastisch!

FairTradeGemeente Alken en de Wereldwinkel hebben afgelopen week een scholenproject afgewerkt. En met wat voor eens succes! ALLE leerlingen van het derde en vierde leerjaar leerden in de klas over fair trade en oxfam, met de lespakketten de Bienoboon en Kapitein Cacao. 260 kinderen brachten ook een bezoek aan de WW. Ze kregen een drankje en… een cadeaubon t.w.v. 2,5 euro aangeboden door de wereldwinkel en de gemeente. Hiermee kunnen ze nu mama en papa ook de weg naar de Wereldwinkel leren. Wat hen inmiddels al aardig lukte 🙂

De Universiteit Hasselt en XIOS Hogeschool in de Vildersstraat nodigden de Wereldwinkel van Hasselt uit voor een verkoops- en actiestand rond hun campagne GROEI.

Advertenties

Entry filed under: 2012 - 02 (februari), Hasseltse FairTradeScholen, scholen in buurgemeenten, uit de buurgemeenten, Universiteit Hasselt, VTI Ursulinen, XIOS Hogeschool. Tags: , , , , , , , , , .

13 februari 2012: UHasselt en Oxfam maken elkaar het hof bij een over(h)eerlijk fairtrade feestmenu Fairtradedebat in Turnhout 24 maart 2012


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: