FEEST! Provinciale Middenschool Hasselt behaalt erkenning als fairtradeschool

7 juni 2013 at 4:38 pm

Het klimaat is van slag en Europa blijft economisch in woelige wateren. Welke wereld wacht onze jongeren? De leerlingen van de milieuraad op de Provinciale Middenschool wachtten het antwoord niet af en vonden het hoog tijd om zélf te handelen. Mevrouw An Trouwen, leerkracht, zorgde voor een enthousiaste ondersteuning en zette met de leerlingen afgelopen schooljaar tal van educatieve én plezante acties op.

Ook aandacht voor fair trade (eerlijke handel) mocht daarbij niet ontbreken. In oktober smeerden de leerlingen en leerkrachten bijvoorbeeld ’s middags bokes met choco uit de Wereldwinkel. Dat n.a.v. de Week van de Fair Trade. Ook kwam er iemand van Oxfam-Wereldwinkel Hasselt spreken in de klas. Op de school wordt ook gekozen voor fruit van de lokale boer.

Als blijk van erkenning voor vele inspanningen ontving de school vrijdag 7 juni j.l. het bekende plexiplaatje van “Hasselt (h)Eerlijke Stad” uit handen van schepen Toon Hermans. Maar er was ook een nationale erkenning. De school ontving, uit handen van Steven Schepers van de Wereldwinkel, het nationale label van ‘fairtradeschool’.

OVERHANDIGING VAN HET FAIRTRADELABEL AAN DIRECTEUR EN MILIEURAAD

KLIK OP DE AFBEELDING VOOR EEN GROTERE WEERGAVE

HET LABEL HANGT INMIDDELS AAN DE INGANG VAN DE SCHOOL

HET LABEL HANGT INMIDDELS AAN DE INGANG VAN DE SCHOOL

FACEBOOKGALERIJ VAN DE PROVINCIALE MIDDENSCHOOL HASSELT

KLIK OP DE FOTO VOOR DE FACEBOOKGALERIJ VAN DE PROVINCIALE MIDDENSCHOOL HASSELT

Advertenties

Entry filed under: 2013 - 06 (juni), Hasseltse FairTradeScholen, Provinciale Middenschool Hasselt, samenwerking met scholen. Tags: , , , , , .

Team Helics wint Masterchef 2013 fairtradekookwedstrijd Stad Hasselt amuse 2013: wij waren weer geweldig….


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: