Uitnodiging heropening Wereldwinkel Stevoort – zaterdag 14 september 2013

23 augustus 2013 at 8:14 am

Bijna 10 jaar geleden namen een 20-tal Stevoortse vrijwilligers het initiatief om ook in Stevoort een Oxfam-Wereldwinkel op te starten.

Door de jaren heen is de winkel uitgegroeid en haast niet meer weg te denken uit het bruisende Stevoortse leven. Velen vonden de weg naar onze winkel al, anderen krijgen er nu zeker de kans voor!

Tijdens de afgelopen weken werd er hard gewerkt om alles op te smukken en opnieuw in te richten.
Nu is de inmiddels uitgegroeide groep van ruim 30 vrijwilligers fier om aan jullie de resultaten van deze inspanningen te tonen.

Wij nodigen dan ook graag iedereen uit een kijkje te nemen in onze vernieuwde winkel én op de receptie ter gelegenheid van de heropening van de Wereldwinkel, gelegen aan het Sint Maartenplein nr. 48.

De winkel is die dag doorlopend open van 10 tot 17u. Om 14u plannen we een officieel moment en zal een afgevaardigde van het stadsbestuur een lint doorknippen als symbool voor de heropening. Uiteraard heffen we dan het glas met alle aanwezigen.

Wij hopen u zeker even te kunnen ontmoeten voor een gezellige babbel met een drankje en hapje in een ‘Zuiders’ sfeertje. De verkoop van onze producten geeft personen in het Zuiden een eerlijke kans op een beter en menswaardiger bestaan.

Wij zien u graag op 14 september!

Het team van Stevoortse vrijwilligers

SLA DEZE PRENT OP EN VERSPREID ZE ZELF VIA FACEBOOK, EMAIL, enz...

SLA DEZE PRENT OP EN VERSPREID ZE ZELF VIA FACEBOOK, EMAIL, enz…

Advertenties

Entry filed under: 2013 - 09 (september), eerlijke handel, fair trade, Oxfam-Wereldwinkel Stevoort, oxfam-wereldwinkels, verjaardag. Tags: .

Alva uit Hasselt zorgt exclusief voor de rijping en verdeling van conventionele Max Havelaar-bananen Hoop doet weven: twee jonge Hasseltse vrouwen maken Guatemalaans fairtradetextiel hip


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: