Terugblik op “To Dinah With Love” – 10-10-2013 @ PXL Education Hasselt

11 oktober 2013 at 1:32 pm

Donderdag 10 oktober lieten 3 studenten van #pxleducation 91 leerlingen van 4 scholen kennismaken met de wereld van Dinah uit Uganda. De leerlingen zien Dinah schitteren in de film “From Dinah with Love”, nemen videoboodschappen op voor haar en wensen haar het allerbeste via Glogsterposters. Eventjes met zijn allen in 1 wereld: de wereld van de Fair Trade!

Met dank aan 5 en 7 mode van Regina Mundi Genk, 3TGM en IW-EM van KTA1 Hasselt, 7 bakkerij Hotelschool Hasselt en de 5es van Provinciale Handelsschool Hasselt, Sophie, Joris , Jelle, Oxfam Wereldwinkels én Dinah!

Check out:
https://www.facebook.com/#!/ndyamuhaki.dinah
http://www.oxfamwereldwinkels.be/fromdinahwithlove
http://vimeo.com/20463114
en
http://www.pxl.be/.

KTA1, HANDELSSCHOOL, BAKKERIJSCHOOL en REGINA MUNDI KLINKEN OP DE DINAH

KTA1, HANDELSSCHOOL, BAKKERIJSCHOOL en REGINA MUNDI KLINKEN OP EEN MOOIE TOEKOMST VOOR DINAH


HET TEAM ACHTER DE ONTVANGST VAN DINAH OP PXL EDUCATION

HET TEAM ACHTER DE ONTVANGST VAN DINAH OP PXL EDUCATION

WORKSHOP “ONTMOETING MET DINAH”



WORKSHOP “POSTERS / AFFICHES EN VIDEOBOODSCHAPPEN MAKEN”



WORKSHOP “DVD ‘from Dinah with Love’ bekijken”

From Dinah with love from VIZZIbe on Vimeo.

Advertenties

Entry filed under: 2013 - 10 (oktober), Hasseltse FairTradeScholen, Provinciale Hogeschool Limburg, PXL, samenwerking met scholen, Week van de Fair Trade 2013, XIOS Hogeschool. Tags: , , , , , , , .

CSA-hoeve “Het Blokhuis” opent op 20 oktober 2013 in Herk-de-Stad met groots wereldfeest leerlingen Hotelschool Hasselt smeren ze… fair, met Oxfam-choco


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: