eerste wereldwinkel-filiaal in school van start: “We doen echt alles helemaal zelf” – krijgt fairtradeleerwinkel VTI Ursulinen navolging?

18 oktober 2013 at 3:01 pm

We hadden al een fairtradeblokhut op de speelplaats van PSSD in Diepenbeek. In april kregen ze als eerste het label van “Wereldwinkel op School’.

KLIK OP DE FOTO VOOR MEER INFORMATIE OVER DE FAIRTRADEBLOKHUT

KLIK OP DE FOTO VOOR MEER INFORMATIE OVER DE FAIRTRADEBLOKHUT

VTI Ursulinen aan het Groenplein opende op haar beurt vorige week een prachtige fairtradeleerwinkel (iets voor de nieuwe Groene Vandaele?) met Oxfam-Wereldwinkelproducten. Je las er hier al over.

Vandaag staat in de bijlage bij het Belang van Limburg onderstaand artikel door Dirk Jacobs. Helaas, de foto in het artikel is de huldiging van een andere school (in het Antwerpense), maar verder wel een mooie tekst!

Ook Raymond Polus van de Streekkrant zorgde voor een stukje in de Streekkrant van 23/10/2013.

KLIK OP DE AFBEELDING VOOR EEN GROTERE WEERGAVE

KLIK OP DE AFBEELDING VOOR EEN GROTERE WEERGAVE

Hopelijk mag dit voorbeeld vele andere scholen in het Vlaamse land inspireren!

KLIK VOOR GROTERE WEERGAVE IN NIEUWE TAB

KLIK VOOR GROTERE WEERGAVE IN NIEUWE TAB

KLIK VOOR GROTERE WEERGAVE IN NIEUWE TAB

KLIK VOOR GROTERE WEERGAVE IN NIEUWE TAB

Advertenties

Entry filed under: 2013 - 10 (oktober), Hotelschool Hasselt, Oxfam-Wereldwinkel Hasselt, PSSD, samenwerking met scholen, VTI Ursulinen, Week van de Fair Trade 2013. Tags: , , , , , , , .

Oxfam-Wereldwinkels organiseren 20ste eerlijke geschenkenbeurs in Gildezaal Kuringen Tasty Team: verkoopdagen van de nieuwe mini-onderneming van de bakkerijschool


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: