Tasty Team: verkoopdagen van de nieuwe mini-onderneming van de bakkerijschool

23 oktober 2013 at 4:03 pm

tastyteamlekkers

De Bakkerijschool van Hasselt heeft een stevige traditie wat betreft mini-ondernemingen opzetten met de leerlingen. Een fijne traditie is dat, sinds een aantal jaren jaren, deze mini’s “fair trade” en “lokale producten” hoog in het vaandel dragen.

Dit jaar werd de mini “Tasty Team” gedoopt. Ze hebben een eigen facebook-pagina.

Peterbedrijf van “Tasty Team” is Fruitsnacks uit Nieuwerkerken. Zij schenken vooral veel gratis fruit. In de Wereldwinkel van Hasselt bestelt de mini fairtradesuiker in grote 25 kg-zakken.

Hun nieuwe uniform hebben ze zopas binnengekregen. We hopen ze je binnenkort hier te showen. Maar alle verkoopsdagen, wanneer hun producten in o.a. de mooie schoolwinkel van de Hotelschool te koop zijn, kunnen we je hier alvast wél meedelen.

Verkoopsdagen: 2013- 2014

13/09 Winkel Hotelschool Hasselt
22/09 Fruitsnacks, Wereldfeest
27/09 Winkel Hotelschool Hasselt
11/10 Winkel Hotelschool Hasselt
13/10 Appelplukdag, Weier
25/10 Winkel Hotelschool Hasselt
08/11 Ouderavond, Hotelschool Hasselt
15/11 Winkel Hotelschool Hasselt
23/11 Speculaasfeesten, Hasselt
29/11 Winkel Hotelschool Hasselt
10/01 Winkel Hotelschool Hasselt
31/01 Winkel Hotelschool Hasselt
02/02 Shopping Genk
14/02 Winkel Hotelschool Hasselt
15/02 Wijnegem Shoppingcenter
28/02 Winkel Hotelschool Hasselt
21/03 Winkel Hotelschool Hasselt

Promotiefilmpje Tasty Team

Tasty Team – Patisserie Hasselt.

Advertenties

Entry filed under: Tasty Team. Tags: , , , , , .

eerste wereldwinkel-filiaal in school van start: “We doen echt alles helemaal zelf” – krijgt fairtradeleerwinkel VTI Ursulinen navolging? KTA2 Villers promoot wereldwinkelproducten


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: