KTA2 Villers promoot wereldwinkelproducten

25 oktober 2013 at 8:35 am


Lenny, Bart, Bridget, Lotte en Erlinda van 3TSO op KTA2 Villers openden donderdag 24 oktober een nieuw verkooppunt van Wereldwinkelproducten. Ze vonden onderdak in hun fairtradecaravan op de speelplaats van de school.

Die caravan was getooid met een grote vlag van Oxfam-Wereldwinkels.

“Die zit in een startkit die beginnende Wereldwinkels op School bij ons kunnen bestellen,” weet Steven Schepers, educatieverantwoodelijke van Oxfam in Hasselt, te vertellen.

Vanuit het venster aan de achterzijde van de caravan konden de leerlingen versnaperingen komen kopen, zoals de beroemde yucachips, chocolade, koekjes en gummibeertjes. Ook enkele sapjes zaten in het aanbod.

“We gaan dit trimister deze verkoopsactie nog enkele malen overdoen,” vertelde juf Kathleen. “Wanneer 3TSO even enthousiast blijft als vandaag, dan zit het wel snor. Dan worden we in de toekomst misschien wel een echte Wereldwinkel op School.”

“Al hangt dat natuurlijk ook af van de vraag of we genoeg klanten zullen trekken,” besluit Kathleen met een lachje.

In ieder geval is KTA2 Villers goed op weg om het label van Fairtradeschool te behalen. Dat zou dan de tweede school uit het GO!-net zijn in Hasselt, die deze eer te beurt valt. De buren van KTA3 Hotelschool behaalden juni 2010 als eerste Hotelschool in Vlaanderen reeds het label.

Advertenties

Entry filed under: 2013 - 10 (oktober), eerlijke handel, fair trade, fairtrade educatie, oxfam-wereldwinkels, Wereldwinkel op School. Tags: , , , .

Tasty Team: verkoopdagen van de nieuwe mini-onderneming van de bakkerijschool de 20ste geschenkenbeurs van de Oxfam-Wereldwinkels in regio Hasselt werd een groot succes! (22, 23 en 24/11/2013)


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: