de 20ste geschenkenbeurs van de Oxfam-Wereldwinkels in regio Hasselt werd een groot succes! (22, 23 en 24/11/2013)

26 november 2013 at 10:33 am

De Oxfam-Wereldwinkels uit de regio Hasselt mogen terugkijken op een meer dan geslaagde feest-editie van hun geschenkenbeurs.

Voor de twintigste keer op rij gingen ze op locatie met een uitgebreid assortiment aan fairtradevoeding en -geschenkartikelen. Dit jaar in de Gildezaal van Kuringen.

Deze geschenkenbeurs was een gezamelijke inspanning van de wereldwinkels van Hasselt, Stevoort, Kortessem en Alken.

Resultaat: + 22% verkocht!

openingsreceptie

Een goed voorteken was de opkomst tijdens de openingsreceptie, vrijdagavond. Daar kwamen afgerond 150 mensen mee het glas heffen op een succesrijk eindejaar voor de wereldwinkels.

zoekwedstrijd

213 bezoekers deden mee aan de zoekwedstrijd, waarmee een mooie geschenkenmand van de wereldwinkel kon gewonnen worden. 71 deelnemers wisten de vragen juist te beantwoorden.

De schiftingsvraag werd door 10 personen correct ingevuld. De vraag was: “hoeveel Oxfam-Wereldwinkels zijn er in Vlaanderen?”
Het antwoord daarop is: “235”.

Mevrouw Claudine Schrooten uit Dilsen-Stokkem werd uiteindelijk als winnaar geloot, uit het hoopje met juiste antwoorden. Proficiat, Claudine!

BRAM NAM DEEL AAN DE GESCHENKENBEURSWEDSTRIJD

BRAM NAM DEEL AAN DE GESCHENKENBEURSWEDSTRIJD

in het Belang van Limburg

UIT DE BIJLAGE VAN HET BELANG VAN LIMBURG D.D. 29.11.2013

UIT DE BIJLAGE VAN HET BELANG VAN LIMBURG D.D. 29.11.2013

Advertenties

Entry filed under: 2013 - 11 (november), eerlijke handel, fair trade. Tags: , , , , .

KTA2 Villers promoot wereldwinkelproducten Paplou in de Dorpsstraat verkoopt fairtradechocolade en -chocomelk van Tony’s Chocolonely


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: