leerlingen Tasty Team Hotelschool bakken Fairtradespeculaas voor 30 jaar Amnesty Hasselt

3 februari 2014 at 3:32 pm 1 reactie

TWEE LEERLINGEN VAN TASTY TEAM en LUT MEES (AMNESTY HASSELT)

TWEE LEERLINGEN VAN TASTY TEAM en LUT MEES (AMNESTY HASSELT)

De leerlingen van mini-onderneming “Tasty Team” van de bakkerijafdeling van de Hotelschool in Hasselt hebben ter ere van 30 jaar Amnesty International Hasselt een speculaas ontworpen: DE AMNESTY-FAIRTRADESPECULAAS!! O.a. heel wat koffiebars in Hasselt bieden dit product aan in februari.

In de Dorpsstraat Hasselt doen zelfs drie zaken mee: Oxfam-Wereldwinkel Hasselt, Shanti Beans en Paplou.

verkooppunten in Hasselt

Dit zijn de plaatsen waar de speculaas te koop zal zijn, vanaf dinsdag 4 februari.

TASTY TEAM IS ER KLAAR VOOR

TASTY TEAM IS ER KLAAR VOOR


Shanti BeansDorpsstraat 43http://www.facebook.com/shantibeans
KaldiMaastrichterstr 83http://www.kaldi.be
Sweet CoffeeBotermarkt 15http://www.sweet-coffee.be
SmaaksalonMaastrichterstr 61http://www.smaaksalon.be
Mucho GustoZuivelmarkt 44http://www.muchogustocoffee.be
Le pain quotidienHavermarkt 12http://www.lepainquoditien.be
PaplouDorpstraat 37bhttps://www.facebook.com/paploustore?fref=ts
Ciao tuttiZuivelmarkt 6http://www.ciaotutti.be
Fair at schoolVTI Groenpleinhttps://www.facebook.com/fairatschool.vti?fref=ts
Jieha Virga JesseVJ College 
Oxfam WereldwinkelDorpsstraat 31http://www.oxfamwereldwinkels.be/hasselt
Tasty TeamHotelschoolhttp://www.facebook.com/tastyteam.hasselt?fref=ts
A.I. Hasselt http://www.amnesty-hasselt.be

Tasty Team – Patisserie Hasselt.

Advertenties

Entry filed under: 2014 - 02 (februari), eerlijke handel, fairtrade@school, fairtradespeculaas, Hotelschool Hasselt, Tasty Team, Virga Jesse College, VTI Ursulinen. Tags: , , , .

donderdag 30 januari, 20u00 in het Modemuseum: “100% Schoon, een avond over duurzame mode” Jacques Vanderstraeten van Hotelschool Hasselt wint de Limburgse Fairtradetoffee 2014

1 reactie

Trackback this post


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: