Oscar Kubisibwa uit Kivu in het Belang van Hasselt

26 september 2014 at 3:31 pm

Altijd weer fijn, om in de krant te staan. Bedankt Belang van Limburg!

KLIK VOOR EEN GROTERE, GOED LEESBARE WEERGAVE

GWEN SEGERS en OSCAR KUBISIBWA AAN DE INGANG VAN VTI URSULINEN – KLIK VOOR EEN GROTERE WEERGAVE


Hasselt – Op woensdag 17 september was Oscar Kubisibwa van de koffiecoöperatie Raek uit Kivu in Oost-Congo op bezoek in Hasselt. Oscar was in België om zijn koffie te promoten en de samenwerking tussen de koffieboeren en Oxfam-Wereldwinkels te bespreken. Een goed bijgewoonde info-avond, op de universitaire campus van Hasselt, was het orgelpunt van een geslaagde dag.

Als lid van RAEK (Regroupement des Agriculteurs et Eleveurs de Kabare) werd Oscar in 2012 verkozen tot coördinator.

Zijn ambitie is ervoor te zorgen dat Raek haar koffie aan een degelijke prijs op de internationale markt kan verkopen. Zo kan Raek het leven van haar leden verbeteren.

Oxfam-Wereldwinkels wordt door de Provincie Limburg financieel gesteund, om de droom van Oscar helpen waar te maken. In het voorjaar van 2015 zal de eerste koffie van Oscar en zijn groep in de Limburgse wereldwinkels te koop zijn.

GWEN SEGERS en OSCAR KUBISIBWA AAN DE INGANG VAN VTI URSULINEN  - KLIK VOOR EEN GROTERE WEERGAVE

GWEN SEGERS en OSCAR KUBISIBWA AAN DE INGANG VAN VTI URSULINEN – KLIK VOOR EEN GROTERE WEERGAVE

Advertenties

Entry filed under: 2014 - 09 (september), oxfam-wereldwinkels. Tags: , , .

17.09.2014 – Lezing Oscar Kubisibwa, Congolese koffiepartner Oxfam-Wereldwinkels, op UHasselt de grootste kleine chocoladeverkoop ten voordele van Oxfam door studentes Aardrijkskunde PXL


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: