studenten PXL Education en keukenploeg PXL zetten hun Week van de Fair Trade feestelijk in

6 oktober 2014 at 3:59 pm

De studentes Aardrijkskunde Joyce Bruninx en Sofie Wenmaekers hebben maandagmiddag – met de hulp van een vijftal medestudenten – in de refter van PXL Education honderden bekertjes met Guava Shake (het nieuwste sap van Oxfam Fair Trade) gepromoot. Het is hun bijdrage aan de Week van de Fair Trade en de start van een heel mooi engagement vanuit de catering van de hogeschool.


PXL-Catering zal in de refter (PXL Vildersstraat) op dinsdag 7, woensdag 8 en donderdag 9 oktober verschillende fairtradesuggesties aanbieden in het menu en het suggestiebroodje zal een biobroodje met brie, Oxfamhoning en lekkere mangomousse zijn.

De menu’s die vanaf morgen worden aangeboden klinken veelbelovend:
– Dinsdag 7 oktober : Rundsstoverij met faire trade quinoasalade, kersttomaat, zwarte olijf, noten en verse kruiden
– Woensdag 8 oktober: Groene curry van kip met fair trade Thaise rijst
– Donderdag 9 oktober: Gemarineerde lamsspiesjes met fair trade courgetten couscous en fetta

Ook zal er op woensdag 8 oktober een fairtrade-ontbijt plaatsvinden. Gedurende deze 3 dagen zal ook de chocomousse gemaakt worden van Oxfam Fair Trade-chocolade.

De Oxfam-sapjes zullen voortaan permanent te koop zijn in de refter en in de snoepautomaten zitten er vanaf deze week ook vijf referenties uit het snoepassortiment van Oxfam.

Advertenties

Entry filed under: 2014 - 10 (oktober), PXL, samenwerking met scholen, Week van de Fair Trade 2014. Tags: , , , , , , .

de grootste kleine chocoladeverkoop ten voordele van Oxfam door studentes Aardrijkskunde PXL PXL-studenten Joyce en Sofie organiseren Guava Shake t.v.v. Oxfam-Wereldwinkels


Om een FairTradeGemeente te zijn en te blijven moet onze stad aan zes criteria voldoen:

1. Het lokale bestuur steunt en promoot Fair Trade. Met woorden, en met daden.
2. Minstens twee fairtrade-producten zijn beschikbaar in de plaatselijke winkels. En in de horeca worden ze geserveerd.
3. Scholen, bedrijven en organisaties gebruiken fairtrade-producten en helpen de kennis en betrokkenheid te vergroten.
4. Een goede strategie houdt de campagne lang in het nieuws. Zo voelt iedereen (inwoners, handelaars, organisaties) zich gewaardeerd voor zijn engagement.
5. Een lokale trekkersgroep neemt het initiatief om de titel te behalen en zorgt voor continuïteit.
6. Met een nieuw initiatief promoot de gemeente lokale consumptie en productie van duurzame voedingsproducten.

Categorieën


%d bloggers liken dit: